W grudniu 2023 roku do zespołu MediaMarktSaturn Polska – sieci sklepów z elektroniką użytkową – dołączyła Klara Ufnalewska. Objęła stanowisko Head of PR & Sustainability.
Ufnalewska będzie odpowiedzialna za wizerunek marki, komunikację zewnętrzną i wewnętrzną oraz działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Pełni także funkcję rzeczniczki prasowej MediaMarktSaturn Polska.
Dotychczas zadania rzecznika prasowego firmy wykonywała Wioletta Batóg jako PR & Sustainability Manager. Stanowisko Head of PR & Sustainability jest nowo utworzone w strukturze.
Ufnalewska z PR-em i komunikacją jest związana od 13 lat, z czego osiem poświęciła pracy w branży elektroniki użytkowej. W swojej karierze zajmowała się m.in. tworzeniem i wprowadzaniem strategii PR, komunikacją kryzysową, planowaniem eventów i kampanii, przygotowywaniem konferencji prasowych czy tworzeniem materiałów prasowych. Ma doświadczenie w zarządzaniu zespołem, współpracy z agencjami partnerskimi, koordynacją komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Doświadczenie zawodowe zdobyła w korporacjach, start-upach i agencjach PR. Prowadziła też własną działalność, w ramach której współpracowała z firmami z branży elektroniki użytkowej, elektromobilności czy usług sieciowych.
We wrześniu 2022 roku objęła nowo utworzone stanowisko PR Managerki w Home.pl. Wcześniej, w 2020 roku została członkinią zespołu firmy technologicznej Mudita w roli dyrektora ds. PR i rzecznika prasowego.
Do maja 2020 roku była związana z firmą Panasonic Marketing Europe GmbH, gdzie była odpowiedzialna za działania public relations na 17 rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Zaczęła tam pracę w 2014 roku. Karierę w branży PR zaczęła z kolei w firmie General Motors, z którą związana była przez siedem lat. Pracowała tam dla marek SAAB, Chevrolet i Opel.
Jest absolwentką stosunków międzynarodowych w Collegium Civitas oraz studiów podyplomowych: public relations i strategiczne komunikowanie w firmach w Szkole Głównej Handlowej oraz zagadnienia legislacyjne na Uniwersytecie Warszawskim. (mb)