We wrześniu 2024 roku Marek Sieczkowski został Head of Marketing Division w Łukasiewiczu – Instytucie Chemii Przemysłowej imienia Profesora Ignacego Mościckiego. Jest to nowo utworzone stanowisko.
W nowej roli Sieczkowski odpowiada za kierowanie działem marketingu instytutu, w tym intensyfikowanie działań promocyjnych, PR-owych oraz marketingowych.
Marek Sieczkowski od blisko 20 lat zajmuje się budowaniem płaszczyzn porozumienia pomiędzy naukowcami, światem biznesu, administracją państwową, mediami i opinią publiczną. Jest ekspertem ds. public relations w obszarze badań i edukacji oraz energetyki i transportu. Przed dołączeniem do instytutu pełnił funkcję Promotion Specialist na Uniwersytecie Warszawskim i Head of Promotions na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych na Politechnice Warszawskiej.
Wcześniej w 2021 roku przez pięć miesięcy był związany z Łukasiewiczem, gdzie odgrywał rolę Head of Communication Department. Na tym stanowisku odpowiadał m.in. za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną oraz przedsięwzięcia specjalne, w tym działania informacyjne na rzecz reaktora jądrowego MARIA, Centrum Informatycznego Świerk, ośrodka produkującego radioizotopy, a także promocję krajowych i zagranicznych projektów. W przeszłości pracował także jako rzecznik Narodowego Centrum Badań Jądrowych oraz dyrektor ds. komunikacji społecznej i rzecznik prasowy PKP Energetyka, gdzie odpowiadał za całokształt działań komunikacyjnych, w tym PR kryzysowy oraz przygotowanie spółki do debiutu na GPW.
Jest on absolwentem Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, psychologii reklamy i public relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz relacji inwestorskich i komunikacji finansowej w Szkole Głównej Handlowej. (ao)