Serwis 60secondmarketer.com zamieścił infografikę porównującą poszczególne serwisy społecznościowe. Wynika z niej, że z serwisu Pinterest korzystają głównie kobiety, natomiast największą szacunkową wartość wyrażoną w dolarach mają użytkownicy Facebooka. Każdy z nich na przeglądanie serwisu Marka Zuckerberga poświęca przeciętnie 6 godzin i 45 minut miesięcznie.
Na infografice porównano dane dotyczące Facebooka, Twittera, LinkedIn, Google+ i Pinteresta. W większości kategorii Facebook jest zdecydowanym zwycięzcą. Posiada najwięcej użytkowników (901 mln), generuje najwięcej odsłon miesięcznie (ponad 7 mld). Ma również najwartościowszych fanów (szacowana wartość – 118 dol.).
W zestawieniu warto zwrócić uwagę na serwis Pinterest. Mimo że zajął ostatnie miejsce pod względem ilości użytkowników (jedynie 11,7 mln) to miesięcznie generuje aż 104,4 mln odsłon (więcej ma tylko Facebook i Twitter), a użytkownicy spędzają na nim tyle samo czasu, co użytkownicy Facebooka w swoim serwisie (średnia wynosi też 6 godzin i 45 minut). Pinterest ma także statystycznie najstarszych użytkowników – osoby w wieku 45 lat i starsze stanowią 36 proc. użytkowników. W przypadku Twittera odsetek ten stanowi 26 proc., LinkedIn 25,5 proc., a Google+ – jedynie 18 proc. (ks)