piątek, 16 maja, 2025
Strona głównaAktualnościKobiety rządzą w mediach społecznościowych

Kobiety rządzą w mediach społecznościowych

Jak wynika z analizy przygotowanej przez Pew Research i Burst Media, kobiety zdecydowanie częściej korzystają z serwisów społecznościowych w USA. Prawidłowość ta nie dotyczy tylko serwisu LinkedIn.

Najbardziej sfeminizowane są serwisy służące do zamieszczania treści wizualnych. Z Pinteresta korzysta jedna trzecia dorosłych Amerykanek obecnych w mediach społecznościowych, w przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi tylko 8 proc. W przypadku Tumblr te proporcje wynoszą 54 do 46 proc., natomiast z Instagramu korzysta 20 proc. kobiet i 15 proc. mężczyzn. Przeciwieństwem tych serwisów jest LinkedIn, z którego korzysta blisko jedna czwarta mężczyzn i 19 proc. kobiet.

Kobiety są także aktywniejsze od mężczyzn. 30 proc. z nich odwiedza serwisy społecznościowe kilka razy dziennie (wobec 26 proc. w przypadku mężczyzn). Ponad połowa dorosłych użytkowniczek serwisów społecznościowych w widoczny sposób wspiera marki oraz sprawdza ich oferty, 39 proc. śledzi je na bieżąco, a 28 proc. komentuje wpisy firm. (ks)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj