Użytkownicy Facebooka udostępniają treści w serwisie przede wszystkim ze względu na swoich znajomych. Częściej treściami dzielą się kobiety niż mężczyźni – wynika z badania frac.tl.
Jak czytamy, użytkownicy portalu Zuckerberga dużo częściej zostawiają lajka lub komentarz niż udostępniają treści. Z badania wynika, że jeśli już dzielą się treściami, zwracają uwagę na to, które posty mogą być dla ich znajomych interesujące lub ciekawe – tak twierdzi 48 proc. ankietowanych – albo przydatne – tak z kolei odpowiedziało 11 proc. badanych.
18 proc. badanych udostępnia treści co najmniej raz dziennie, ale jedynie 5 proc. – częściej niż 4 razy dziennie.
Udostępnienia służą ankietowanym także do tego, by poinformować znajomych, że coś jest dla nich ważne – tak odpowiedziało 17 proc. respondentów, albo chcą wzbudzić w nich emocje (tak uważa 13 proc. badanych). Ponad połowa respondentów (53 proc.) stwierdziła także, że zdanie „udostępniam opublikowany post na Facebooku, ponieważ chcę poczuć się bliżej znajomych” jest prawdziwe. Neutralny stosunek ma do niego 22 proc. ankietowanych.
Na częstotliwość udostępnień ma także wpływ płeć użytkowników. Kobiety udostępniają treści o 26 proc. częściej w porównaniu z mężczyznami. Kobiety częściej stwierdzały też w badaniu, że dzielą się postami w serwisie, bo czują, że to ich zbliża za znajomymi, a udostępnienia pozwalają przekazać istotne informacje lub wzbudzić u znajomych emocje. Badani mężczyźni za pomocą udostępnień chcą natomiast do czegoś przekonać swoich znajomych.
Badanie pokazało również, że użytkownicy Facebooka nie udostępniają treści kontrowersyjnych – co piąty badany unika tego rodzaju wiadomości.
Badanie przeprowadzono w kwietniu 2016 roku na grupie 2 tys. osób, które zapytano o powody dzielenia się treściami na Facebooku. Ankietowani to osoby, które posiadają konta na Facebooku, a 91 proc. z nich udostępnia treści regularnie. (mb)