Król Arabii Saudyjskiej wydał w tym tygodniu dekret zezwalający kobietom na prowadzenie samochodów (nowe prawo ma wejść w życie w czerwcu 2018 roku – przyp. red.). Marki motoryzacyjne szybko zareagowały i odwołały się do tego wydarzenia w swojej komunikacji – podaje adweek.com.
Źródło: twitter.com/EricTrager18
Jak pisze źródło, nikt nie zrobił tego jednak tak sprytnie jak Ford. Amerykański koncern w swoim tweecie opublikował zdjęcie, które przedstawia samochodowe lusterko wsteczne, w którym odbijają się oczy kobiety. Wokół lusterka znajduje się czarne tło, a cała kreacja wygląda tak, jakby kobieta miała charakterystyczne dla muzułmanek nakrycie głowy. Zdjęcie opatrzono podpisem: „Witamy na siedzeniu kierowcy” – podaje adweek.com.
Źródło: twitter.com/FordMiddleEast
„Piękno tkwi w prostocie” – pisze źródło i przyznaje, że komunikacja Forda okazała się lepsza od tego, co zrobili Nissan czy Volkswagen.
Pod tekstem na adweek.com pojawiła się jednak aktualizacja wpisu, z którego dowiadujemy się, że kreacja Forda może nie być w całości autorska. Źrodło podaje, że odział agencji J. Walter Thompson w Doha w ubiegłym roku podczas Dubai Lynx dostał nagrodę za podobną reklamę stworzoną dla strony raseef22.
Źrodło: screen adweek.com
(pp)