czwartek, 19 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKobiety w branży PR rzadziej obejmują kierownicze stanowiska i mniej zarabiają

Kobiety w branży PR rzadziej obejmują kierownicze stanowiska i mniej zarabiają

Sieć Global Women in PR przeprowadziła coroczną ankietę na temat kobiet w PR. Z badania wynika, że chociaż stanowią one dwie trzecie pracowników światowej branży, to 78 proc. prezesów 30 czołowych na świecie agencji to mężczyźni.

Źródło: globalwpr.com

Kobiety rzadziej są także managerami zespołów w firmach. Obejmują 44 proc. stanowisk kierowniczych.

Twórcy badania powołują się również na dane The Holmes Report z 2017 roku, z których wynika, że w branży istnieje zjawisko różnic w wynagrodzeniu pod względem płci. W skali roku rozbieżność ta wynosi ponad 6 tys. dolarów – przeciętne wynagrodzenie mężczyzn to 61 284 dolarów, a kobiet – 55 212.

Źródło: globalwpr.com

Kobiety czują się również mniej pewnie, kiedy mają poprosić o podwyżkę. Tylko 11 proc. odpowiedziało, że ta sytuacja nie budzi w nich obaw. W przypadku mężczyzn stwierdziło tak 18 proc. pytanych. 26 proc. kobiet odpowiedziało natomiast, że nie czuje się pewnie w takiej sytuacji. Wskazało tak natomiast tylko 13 proc. mężczyzn.

Również w kwestii rozwoju własnej kariery zawodowej kobiety są mniej pewne siebie. 18 proc. respondentek odpowiedziało, że są przekonane, iż uda im się osiągnąć szczyt „drabiny kariery”. W ten sam sposób myśli o 10 proc. więcej mężczyzn.

Źródło: globalwpr.com

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 757 respondentów pracujących w branży PR w 19 krajach.

Więcej informacji można znaleźć na stronie. (pp)

Czytaj też: Najbardziej aktywni pracodawcy z branży PR publikują dane o wynagrodzeniach

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj