Sieć Global Women in PR przeprowadziła coroczną ankietę na temat kobiet w PR. Z badania wynika, że chociaż stanowią one dwie trzecie pracowników światowej branży, to 78 proc. prezesów 30 czołowych na świecie agencji to mężczyźni.
Źródło: globalwpr.com
Kobiety rzadziej są także managerami zespołów w firmach. Obejmują 44 proc. stanowisk kierowniczych.
Twórcy badania powołują się również na dane The Holmes Report z 2017 roku, z których wynika, że w branży istnieje zjawisko różnic w wynagrodzeniu pod względem płci. W skali roku rozbieżność ta wynosi ponad 6 tys. dolarów – przeciętne wynagrodzenie mężczyzn to 61 284 dolarów, a kobiet – 55 212.
Źródło: globalwpr.com
Kobiety czują się również mniej pewnie, kiedy mają poprosić o podwyżkę. Tylko 11 proc. odpowiedziało, że ta sytuacja nie budzi w nich obaw. W przypadku mężczyzn stwierdziło tak 18 proc. pytanych. 26 proc. kobiet odpowiedziało natomiast, że nie czuje się pewnie w takiej sytuacji. Wskazało tak natomiast tylko 13 proc. mężczyzn.
Również w kwestii rozwoju własnej kariery zawodowej kobiety są mniej pewne siebie. 18 proc. respondentek odpowiedziało, że są przekonane, iż uda im się osiągnąć szczyt „drabiny kariery”. W ten sam sposób myśli o 10 proc. więcej mężczyzn.
Źródło: globalwpr.com
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 757 respondentów pracujących w branży PR w 19 krajach.
Więcej informacji można znaleźć na stronie. (pp)
Czytaj też: Najbardziej aktywni pracodawcy z branży PR publikują dane o wynagrodzeniach