sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej

Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej

Firmy zrzeszone w Stowarzyszeniu Przedstawicieli Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych (SPIFF) przyjęły nowy Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej. Wyznacza on normy działań promocyjnych i odnosi się do wszelkich metod i form reklamy produktów leczniczych, w szczególności do materiałów reklamowych (np. ulotki), reklamy prasowej i aktywności przedstawicieli medycznych. Dokument reguluje również takie kwestie jak wręczanie upominków, przejawy gościnności oraz organizacja spotkań promocyjnych produktów leczniczych.
Ważną część Kodeksu Etyki stanowią zapisy dotyczące tzw. badań klinicznych IV fazy, czyli badań prowadzonych po zarejestrowaniu leku i wprowadzeniu go na rynek. „Kodeks Etyki powstał w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie zmiany zachowań etycznych w całym środowisku medycznym. Głównym jego celem jest określenie przejrzystych, merytorycznych i jednolitych zasad promocji produktów leczniczych. Ma także pomóc w budowaniu wiarygodności i zaufania w relacjach z pacjentami i podmiotami współpracującymi z sygnatariuszami dokumentu” – mówi Paweł Żelewski, prezes SPFF.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj