Marta Paluch na łamach Polski Gazety Krakowskiej pisze, że prezydent Krakowa w przyszłym tygodniu zwoła wszystkich szefów odpowiedzialnych za promocje w magistracie. Jak czytamy w artykule, mają mu oni wytłumaczyć dlaczego strategia promocji Krakowa na lata 2008-2012 nie jest realizowana. Jej wykonawcą miała być agencja Eskadra, która jest pomysłodawcą projektu.
Grażyna Leja z krakowskiego magistratu informuje, że strategia wzbudziła kontrowersje, ze względu na to, że nie pokrywała się z niektórymi założeniami dotyczącymi rozwoju turystyki uchwalonymi w 2006 roku. Poza tym autorka wskazuje na pośpiech, w jakim była podpisywana umowa z agencją. Zakładała ona stworzenie strategii w zaledwie 3 tygodnie. Dodatkowo nie wspomniano o roli instytucji kultury w promocji miasta. Izabela Helbin, była szefowa biura promocji, która podpisywała umowę z Eskadrą podkreśla, że wcześniej słyszała same pochwały na temat strategii i dodaje, że projekt jest aktualizacją podobnego dokumentu z lat 2007 – 2010. (mk)