Facebook wprowadza ograniczenia w targetowaniu reklam dotyczących ofert pracy, mieszkań i kredytów, które uniemożliwią kierowanie materiałów promocyjnych do odbiorców z podziałem na płeć, wiek czy adres zamieszkania – poinformowała o tym Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer Facebooka, za pośrednictwem biura prasowego serwisu.
To kolejne działania podjęte przez platformę w walce z wykluczaniem przez reklamodawców pewnych grup społecznych z grona odbiorców materiałów promocyjnych – pod koniec 2017 roku Facebook wyłączył opcję kierowania reklam ze względu na rasę czy etniczność odbiorców, z kolei w sierpniu 2018 roku zlikwidował ponad pięć tysięcy możliwości do wyboru w ustawieniach targetowania reklam oraz stworzył specjalny informator dla reklamodawców.
Wprowadzanie przez Facebooka zmiany są odpowiedzią na zarzuty wobec platformy – m.in. ze strony American Civil Liberties Union (ACLU) – o to, że niedostatecznie chroni swoich użytkowników przed nadużyciami ze strony reklamodawców – opisuje Sandberg i dodaje, że nowe rozwiązania są wynikiem audytu dotyczącego praw obywatelskich, przeprowadzonego przez kancelarię prawną Relman, Dane & Colfax, który pomógł im zrozumieć, co mogą zrobić, aby lepiej chronić użytkowników serwisu.
W związku z nowymi zasadami reklamodawcy oferujący mieszkania, zatrudnienie lub kredyty będą mieli jeszcze mniejszy zestaw opcji targetowania do wyboru w swoich kampaniach, by nie dyskryminować żadnych użytkowników. Serwis pracuje także nad narzędziem, które umożliwi wyszukiwanie i oglądanie wszystkich ofert mieszkaniowych w USA, niezależnie od tego, czy ich reklamy zostały wyświetlone danemu użytkownikowi – czytamy.
„Ogłoszenia o nieruchomościach, zatrudnieniu i kredytach mają kluczowe znaczenie dla pomagania ludziom w kupowaniu nowych domów, rozpoczynaniu wspaniałej kariery i uzyskiwaniu dostępu do kredytów. Nigdy nie należy ich używać do wykluczania lub krzywdzenia ludzi. Uzyskanie tego prawa jest ważne dla mnie i nas wszystkich w Facebooku, ponieważ integracja jest podstawową wartością dla naszej firmy” – tłumaczy Sandberg.
Jak czytamy dalej, przy tworzeniu nowych zasad targetowania reklam Facebook współpracował m.in. z National Fair Housing Alliance (NFHA) oraz American Civil Liberties Union (ACLU). (bm)