niedziela, 8 września, 2024
Strona głównaAktualnościKomercyjny wizerunek i kontrowersyjne orzeczenie: sąd obniża odszkodowania

Komercyjny wizerunek i kontrowersyjne orzeczenie: sąd obniża odszkodowania

Do tej pory za publikowanie pikantnych zdjęć i informacji o prywatnym życiu gwiazd, kolorowa prasa płaciła ponad 100 tys. złotych odszkodowania. Przykład Marcina Gortata pokazuje jednak, że sądy mogą zacząć ob­niżać odszkodowania dla gwiazd, które „skomercjalizowały swój wizerunek” – czytamy w Gazecie Wyborczej.

Dziennik przypomina, że Marcin Gortat  pozwał spół­kę zarządzającą siecią restauracji Sphinx za to, że bez zgody wykorzystała jego wizerunek do reklamo­wania swojego menu. Sąd zasądził dla koszykarza 104 tyś. zł odszko­dowania za utracone dochody. Odmówił jednak przyznania zadośćuczynienia, bo uznał, że koszykarz  skomercjalizował swój wizerunek. „To nowe orzeczenie, zgodnie z którym osoba biorąca udział w reklamach zgadza się na upublicznienie  wizerunku. Ma ona też wymierną wartość rynkową” – informuje Maciej Ślusarek, adwokat. Nie zgadza się jednak, że sko­ro ktoś zarabia na wizerunku, to nie moż­na mu wyrządzić krzywdy. „Takie myślenie może do­prowadzić do wniosku, że nie warto za­wierać kontraktów reklamowych, tyl­ko wykorzystywać gwiazdy, bo sąd i tak wyliczy wartość wynagrodzenia. A co z piętnowaniem łamania prawa? Taką funkcję pełni zadośćuczynienie, które ma cha­rakter prewencyjny, odstraszający” – podsumowuje Ślusarek w rozmowie z Gazetą Wyborczą. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj