Jak czytamy na łamach łódzkiego wydania Gazety Wyborczej, w Radzie Miejskiej powstała komisja, która ma wypracować strategię promocji Łodzi. W miniony poniedziałek członkowie Komisji Promocji Miasta i Współpracy Zagranicznej, bo tak brzmi jej nazwa, zebrali się po raz pierwszy. Przewodniczącym komisji został Bartosz Domaszewicz z PO.
Członkowie komisji mają także zająć opracowaniem koncepcji turystyki rozwijanej przez miasto i doprecyzowaniem jej głównych grup docelowych oraz zastanowić się nad wpływem organizowanych w Łodzi festiwali na wizerunek miasta. Jednym z powodów założenia Komisji była inicjatywa kontroli wydatków na wyjazdy zagraniczne prezydenta i urzędników (19 mln złotych rocznie).
Już podczas pierwszego posiedzenia Michał Król pokłócił się o to z radnym Johnem Godsonem, utrzymując, że komisja nie ma do tego prawa. Dlatego też Domaszewicz chce skupić się na opracowywaniu planu promocji. (kk)