Ponad połowa firm planuje zwiększenie wydatków na prowadzenie kampanii komunikacyjnych za pośrednictwem social media – na taki trend wskazują wyniki badania „Worldcom Social Media B2B Study”.
Prawie wszystkie spośród ponad 100 ankietowanych firm (83 proc.) deklarują wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z grupami docelowymi, a 66 proc. potwierdza wzrost ich roli w działaniach public relations. Mało tego, zdecydowana większość zarządzających spodziewa się znaczących zysków z tej formy komunikacji.
Badanie, poza zainteresowaniem firm z sektora B2B social media, wykazało również, że wiele z nich nie do końca wie, jak korzystać z zasobów społeczności w internecie. Poza tym, w Ameryce Północnej i Europie istnieją pewne różnice w tym względzie – największe zaś dotyczą tzw. „świadomego przywództwa”, czyli wizjonerskiego podejścia do prowadzenia biznesu. Podczas gdy wśród amerykańskich firm dominuje moda na korzystanie z pomocy mediów cyfrowych przy promocji biznesu, to w Europie coraz częściej w komunikacji z obecnym i potencjalnym klientem sięga się po social media. Różnice na obydwu kontynentach odnoszą się również do portali społecznościowych, z których korzysta aż 80 proc. firm z całego świata. Najpopularniejszym portalem w Ameryce jest Twitter, z którego korzysta 91 proc. firm, w Europie natomiast ten odsetek wynosi zaledwie 62 proc. Na Starym Kontynencie Twitter zdecydowanie za to oddaje pola Facebookowi – wykorzystuje go do komunikacji 31 proc. firm. Co do blogów, wyniki są podobne – w Ameryce najwięcej zwolenników ma Twitter, w Europie zaś – Facebook.
Co ciekawe, w dobie kryzysu, to głównie małe i duże przedsiębiorstwa stały się liderami w zakresie wykorzystania potencjału social media. Jak wynika z badania, firmy z sektora średnich przedsiębiorstw nie doceniają ich roli – zaledwie 54 proc. przyznaje, że z nich korzysta, a jedynie 46 proc. planuje zwiększenie budżetu na prowadzenie działań za ich pośrednictwem. Uwagę zwraca również fakt, że firmy mają problemy z doborem specjalistów ds. social media oraz z identyfikacją platform społecznościowych i ich wykorzystaniem w codziennych działaniach. (es)
Zapraszamy na szkolenia PRoto.pl z zakresu social media:
23 maja w Krakowie – Facebook dla firm. Zapraszamy!
24 maja w Warszawie – Social media dla zaawansowanych! Zapisz się już dziś!