Na łamach dodatku Media i Marketing Zofia Kruczkiewicz pisze o tym, jak pod wpływem problemów w gospodarce zmienia się sposób komunikacji w branży deweloperskiej. „Klienci płacąc potężne pieniądze za swoje M, oczekują stabilności, bezpieczeństwa i komfortu”, pisze autorka.
Do niedawna, jak twierdzi Kruczkiewicz, deweloperzy ograniczali się tylko do promocji poprzez reklamę, a komunikując się z otoczeniem informowali jedynie, gdzie nowa inwestycja powstaje i jak wygląda. Robili tak głównie najwięksi gracze i to w specyficzny sposób – w prasie ogólnopolskiej oraz na targach branżowych. Dziś, o klienta coraz trudniej, dlatego coraz więcej graczy sektora budowlanego sięga po bardziej niestandardowe formy reklamy.
Wszystko wskazuje na to, że tylko połączenie reklamy z działaniem PR może zwiększyć skuteczność akcji promocyjnej, twierdzi autorka. Dlatego najczęściej sięga się po kampanie wizerunkowe, dodaje Bartosz Ziętek z domu mediowego MPG. Kształtuje się przez nie markę inwestycji, głównie pokazując bezpieczeństwo, luksus, prestiż, czy przyjazne otoczenie.(ał)