Grupa On Board Think Kong przygotowała raport pt. „Co najbardziej denerwuje użytkowników FB w komunikacji firm”. Wynika z niego, że nieporadność językowa postów publikowanych na Facebooku irytuje ponad 40 proc. internautów.
Okazuje się, że odbiorców najbardziej drażnią błędy językowe (41,2 proc.), wymuszona żartobliwość wpisów i nieudolne starania, by były one śmieszne (32 proc.) czy nadużywanie sztucznych, profesjonalnych zdjęć (31,1 proc.)
„Np. młodzi (do 24 lat) użytkownicy Facebooka są bardzo wyczuleni na płytkość dialogu, wklepywane na szybko odpowiedzi z emotikonami, nie odnoszące się do meritum. Mamy nadzieję, że nasze badanie zainspiruje moderatorów i autorów treści do przemyśleń sposobu, w który prowadzą firmowe strony” – podkreśla Norbert Kilen, dyrektor strategii w Think Kong.
Badanie powstało we współpracy z firmą SW Research. We wrześniu 2016 roku przeprowadzono sondaż metodą CAWI na próbie 1209 użytkowników Facebooka.