Uniwersytet Warszawski otwiera nowy kierunek rocznych studiów podyplomowych. Od października 2017 roku na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii rusza komunikacja korporacyjna.
„Zintegrowana i efektywna komunikacja nie tylko pozwala wyróżnić się na coraz bardziej zmiennym i wymagającym rynku, ale uniknąć też katastrof wizerunkowych lub zminimalizować straty” – mówi dr Jarosław Kończak, pomysłodawca nowego kierunku.
W programie studiów znajdują się kluczowe obszary komunikacyjne, m.in.: public relations, e-PR i social media, budowa i zarządzanie marką, reklama, sponsoring, CSR i komunikacja wewnętrzna. Zagadnienia te uzupełnią różne warsztaty takie jak np. public affairs. W planie wyodrębniona została tematyka nowych mediów opartych o komunikację internetową, szczególnie w zakresie wykorzystania w praktyce mediów społecznościowych. Zajęcia obejmują również ćwiczenia praktyczne z media relations, zarządzania w PR-ze, komunikacji kryzysowej czy spotkania poświęcone badaniom efektywności oraz wystąpieniom publicznym.
„Zajęcia poprowadzi kadra naukowa UW oraz najlepsi praktycy z rynku” – czytamy w komunikacie prasowym.
Jednym z wykładowców na nowym kierunku jest Paweł Bylicki, prezes zarządu agencji Public Dialog. „W modułach, jakie prowadzimy w ramach studiów, mocno stawiamy na formę warsztatową ćwiczeń oraz prezentowanie realnych case studies” – mówi Bylicki.
Jak czytamy, absolwent ma być przygotowany do podjęcia pracy w strukturach komunikacji korporacyjnej, działach i departamentach sponsoringowych, zarządzania marką oraz komórkach PR i CSR w korporacjach, instytucjach i zarówno organizacjach biznesowych, jak i budżetowych, samorządowych oraz non-profit.
Studia zaczynają się wraz z początkiem roku akademickiego 2017/2018.
Uniwersytet Warszawski i Public Dialog korzystają z danych Instytutu Monitorowania Mediów.
(bm)