poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKomunikacja wewnętrzna ważna w budowaniu marki pracodawcy

Komunikacja wewnętrzna ważna w budowaniu marki pracodawcy

Pracownicy, często nawet nieświadomie, kreują opinie o organizacji i przez to w znaczny sposób wpływają na wizerunek swojego pracodawcy. Dlatego, jak pisze Paulina Zaręba, ko­munikacja wewnętrzna powinna być punktem odniesienia dla innych działań z zakresu public relations.

W wewnętrznej komunikacji podstawową kwestią są działania informacyjne. Komunikacja z zatrudnionymi osobami powinna zawierać takie informacje o firmie, które nie są ogólnodostępne w obiegu publicznym. Dzięki temu pracownicy nie tylko będą silniej identyfikować się z organizacją, ale także zachowają spokój w przypadku błędnych informacji na jej temat pojawia­jących się np. w mediach.

Informowaniu, ale także zainteresowaniu zatrudnionych polityką firmy, służą np. filmy instrukta­żowe, które w prosty i przystępny sposób od­powiadają na najczęściej pojawiające się wśród pracowników pytania. Stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy, oprócz poprawy efektywności, także służy wymianie wiedzy. Im nowocześniejsze i oryginalne będą rozwiązania proponowane przez kierownictwo, tym większa jest szansa na zainspirowanie  do dalszej twórczej pracy.

Ważną rolę w komunikacji wewnętrznej od­grywają regularne spotkania z przełożonymi wyższe­go szczebla. W dużej organizacji może to stano­wić wyzwanie logistyczne, dlatego  dobrym wyjściem jest transmisja takich zebrań on-line dla wszyst­kich pracowników. W wypadku dużej organizacji o rozproszonej strukturze, do narzędzi komunikacji wewnętrznej warto dołączyć także aplikację społecznościową.

„Im lepiej dopasowane i zaadapto­wane do specyfiki branży i firmy narzędzia komunikacji wewnętrznej, tym lepszy wizeru­nek organizacji w oczach osób zatrudnionych. A zadowolony ze swojej firmy pracownik to najlepsza reklama dla organizacji” – podsumowuje autorka artykułu. (jl)

Jak budować wizerunek firmy w oczach jej pracowników? Dowiesz się z kursu internetowego Akademii Proto!

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj