wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKomunikacja a zaufanie

Komunikacja a zaufanie

Jak wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania” przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA, prawie połowa (48 proc.) Polaków jest zdania, że zrozumiałe komunikowanie szczegółów oferty wpłynęłoby na wzrost zaufania do banków. Wśród trzech najważniejszych czynników znalazło się też rzetelne informowanie (49 proc.) i doradztwo zgodne z ich interesem klienta (49 proc.) Jednocześnie badania wskazały, że zdaniem 72 proc. dorosłych Polaków sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd. Przeciwnego zdania było zaledwie 10 proc. respondentów.

Polacy nisko oceniają też swoją wiedzę na temat finansów. Aż 35 proc. z nich deklaruje, że nie posiada żadnej wiedzy z tej dziedziny. Dalsze 42 proc. uważa, że zna podstawowe pojęcia przyznając jednocześnie, że mogliby wiedzieć na ten temat dużo więcej. Zaledwie 17 proc. Polaków ocenia swoją wiedzę jako wystarczającą lub dobrą.

Z przeprowadzonych badań wynika również, że aż 98 proc. Polaków uważa, że oferty banków powinny informować o możliwym ryzyku finansowym oraz o wszystkich istotnych warunkach i ograniczeniach. Jednocześnie aż 30% respondentów nie zgadza się ze stwierdzeniem, że oferta powinna podkreślać przede wszystkim korzyści.

Raport „Banki: kryzys zaufania” porusza też kwestię popularności różnych produktów związanych z bankowością. Wskazuje, że do najpopularniejszych należą konta bankowe i karty bankomatowe, które posiada ponad połowa Polaków. Jednocześnie badania wskazują, że wciąż aż 31 proc. dorosłych Polaków nie korzysta z żadnych usług bankowych.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj