„Opinie pracowników kształtuje komunikacja wewnętrzna. Od tego, w jaki sposób jest prowadzona, zależy atmosfera w urzędzie, co przekłada się między innymi na kreatywność urzędników” – pisze na łamach Gazety Samorządu i Administracji Robert Rajczyk, ekspert PR i pracownik Kancelarii Prezydenta Miasta Katowice. Autor przekonuje, że w przypadku lidera samorządowego ważne jest, jak mówią o nim pracownicy, bo to wpływa na to, jak postrzegają go mieszkańcy. „Korytarzowe plotki i kontrowersyjne decyzje, o których pracownicy dowiadują się z mediów, wpływają niekorzystnie na wizerunek szefa wśród pracowników” – pisze Rajczyk. I radzi, jak prowadzić skuteczną komunikację wewnętrzną. Przede wszystkim należy zlikwidować zakłócenia w procesie komunikacji, a do tego przydatne będą elektroniczne programy regulujące wewnętrzny obieg informacji w urzędzie, intranet, jednolity system identyfikacji wizualnej w postaci papieru firmowego i bezpłatnych wizytówek dla urzędników, oraz życzenia urodzinowe, bezpośrednie formy kontaktu. Rajczyk proponuje również imprezy o charakterze integracyjnym dla zespołu i zaproponowanie urzędnikom udziału w imprezach kulturalnych. Nad procesem komunikacji wewnętrznej w urzędzie powinna czuwać komórka public relations.