Portal gazeta.pl podaje, że Parlament Europejski pracuje nad dyrektywą medialną, ograniczającą między innymi product placement w telewizji i innych mediach. Eurodeputowanym zależy na szybkim uchwaleniu nowego prawa i na tym, żeby zaczęło ono funkcjonować z początkiem 2008 roku. Zgodnie z projektem zakazane będzie eksponowanie marek i produktów w programach: dla dzieci, publicystycznych, dokumentalnych czy poradnikowych oraz w newsach. „W pozostałych, informacja o tym, że dany produkt został umieszczony, będzie musiała pojawiać się przed programem, po nim i po przerwie na reklamy” – dowiedział się portal.
W projekcie doktryny unijnej poruszono także kwestię przerw reklamowych. Mają one być emitowane nie częściej, niż co trzydzieści minut i trwać maksymalnie dwanaście minut, podaje gazeta.pl Jeśli nowe prawo wejdzie w życie, bloki reklamowe, podobnie jak product placement prawdopodobnie znikną z programów dla dzieci. (ał)