Rusza kolejna edycja Konsorcjum Marki Poznań, które ma promować osiągnięcia miasta, a przy okazji wspierać firmy, które kojarzą się z Poznaniem – informuje Gazeta Wyborcza Poznań. Termin zgłoszeń upływa 10 maja.
Do pierwszej edycji projektu, który powstał w 2009 r. jako część Strategii Promocji Miasta Poznania, firmy zostały zaproszone. Teraz mogą zgłaszać się same – do 10 maja. Sama akcja ruszy w trzecim kwartale tego roku. Do konsorcjum mogą przystąpić zarówno firmy, które już z miastem współpracowały w pierwszej edycji projektu, jaki nowe. O przyjęciu zdecyduje rada ekspertów, czyli niezależnych specjalistów z dziedzin takich jak: biznes, marketing terytorialny, innowacje, sport, czy kultura. „Chodzi o to, by znaleźć elementy dopasowania między markami a wizerunkiem Poznania. Tak by miejsca kojarzyły się np. z produkowanym tam towarem, tak jak Koło kojarzy się z ceramiką sanitarną, a Bolesławiec z kolorową kamionką” – tłumaczyła na konferencji prasowej Magdalena Florek, specjalistka od marketingu i jedna z ekspertek. Wspólne projekty mają wzmacniać oddziaływanie obu marek. Firmy, które przystąpią do współpracy, będą musiały – czytamy w materiale – zadeklarować finansowe wsparcie konsorcjum w wysokości od 10 do 50 tys. zł rocznie. Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta, szacuje, że w ten sposób uda się rocznie zebrać ok. 1,5 min zł. Mniej więcej drugie tyle ma dorzucić miasto. (es)