Jak podaje BBC, mikroblogowy serwis rozważa wprowadzenie płatnych kont dla firm i zaawansownych użytkowników. Twitter jest na etapie przeprowadzania ankiety, która ma dać odpowiedź na to, jak użytkownicy oceniają pomysł. Ulepszona, płatna wersja konta ma mieć nazwę Tweetdeck – czytamy.
„Regularnie prowadzimy badania użytkowników, aby uzyskiwać informacje zwrotne na temat ich doświadczeń z Twitterem i aby lepiej infomować o decyzjach inwestycyjnych dotyczących produktów. Sprawdzamy różne warianty, dzięki którym Tweetdeck mógby być wartościowy dla profesjonalistów” – cytuje oświadczenie Twittera BBC.
W e-mailach rozesłanych do wyselekcjonowanej grupy użytkowników firma opisała kilka opcji, jakie znalazłyby się w nowej usłudze. Tweetdeck ma oferować m.in. tworzenie i publikowanie postów w jednym, możliwym do spersonalizowania panelu czy dostęp do zaawansowanych statystyk.
„Stworzyliśmy to narzędzie, aby użytkownicy mogli łatwiej niż kiedykolwiek być na bieżąco z różorodnymi intersującymi tematami, powiększać grono swoich odbiorców i mieć dostęp do jeszcze większej ilości treści w czasie rzeczywistym” – napisała firma w wiadomości rozesłanej do wybranych osób korzystających z Twittera.
Tweetdeck ma pomóc serwisowi zdobyć nowe przychody w czasie, kiedy coraz większa liczba użytkowników zaczyna zwracać się ku innym serwisom społecznościowym jak np. Snapchat – czytamy.
BBC zastanawia się, dlaczego Twitter tak długo zwlekał z opracowaniem tego pomysłu i przypomina, że w 2009 roku współzałożyciel serwisu Biz Stone poinformował, że firma zatrudniła product managera, który ma zająć się rozwijaniem usług premium, ale ostatecznie projekt nie został zrealizowany, a dwa lata później Stone odszedł z firmy. (pk)