Instytut Monitorowania Mediów wprowadza nową na polskim rynku usługę – ogólnopolską bazę kontaktów do dziennikarzy. Aktualnie w bazie znajduje się ponad 5500 nazwisk pogrupowanych na 61 tematów. Do ponad 70% z nich dostępne są bezpośrednie adresy e-mailowe, a do pozostałych – adresy redakcyjne. Liczba kontaktów rośnie z dnia na dzień o kilkadziesiąt pozycji. Wszystkie dane są na bieżąco aktualizowane na podstawie monitoringu mediów. Ponad 1000 z tych kontaktów wzbogacono o informacje na temat preferowanej formy kontaktu, w tym między innymi o: kanał komunikacji, godzinę dostarczania informacji i specjalne wskazówki dla PR-owców. Cała baza kontaktów jest podzielona według obszarów zainteresowań dziennikarzy. Klasyfikacja ta powstała w oparciu o badanie kilkuset tysięcy przekazów, które ukazały się od początku 2006 r., a na późniejszym etapie została zweryfikowana przez autorów tych publikacji. Więcej informacji na temat ogólnopolskiej bazy kontaktów do dziennikarzy można znaleźć na stronie internetowej www.mediacontact.pl.