W mediach społecznościowych pojawiło się wiele negatywnych opinii na temat najnowszej kampanii Mastercard z Neymarem i Lionelem Messim w rolach głównych – informuje independent.co.uk. Firma za każdy gol strzelony przez piłkarzy przeznaczy środki pozwalające na zakup 10 tysięcy posiłków na konto Światowego Programu Żywnościowego (WFP). Internautom nie podoba się to, że los głodujących dzieci leży w rękach graczy zarabiających miliony – czytamy.
[[{“fid”:”39448″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Post Mastercard na Twitterze”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:”Post Mastercard na Twitterze”},”type”:”media”,”attributes”:{“alt”:”Post Mastercard na Twitterze”,”title”:”Post Mastercard na Twitterze”,”class”:”media-element file-default”}}]]
Źródło: twitter.com/MasterCardLAC
W zeszłym roku Mastercard wraz ze Światowym Programem Żywnościowych ogłosiło inicjatywę „100 Million Meals”, której celem jest zbieranie środków na rzecz głodujących dzieci w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach – pisze źródło. W związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Świata w piłce nożnej – czytamy – firma ogłosiła, że każda bramka strzelona przez Neymara oraz Messiego podczas mundialu oraz po nim, do marca 2020 roku, zaowocuje przekazaniem środków na konto WFP.
Internauci skrytykowali działania marki Mastercard, zarzucając jej, że uzależnia los potrzebujących osób od piłkarzy, którzy zarabiają miliony – czytamy. Wiele osób potępiło też fakt, że firma zamiast organizować taką akcję, mogłaby po prostu przekazać pieniądze na rzecz Światowego Programu Żywnościowego – pisze portal.
[[{“fid”:”39449″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Post użytkownika krytykującego Mastercard na Twitterze”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:”Post użytkownika krytykującego Mastercard na Twitterze”},”type”:”media”,”attributes”:{“alt”:”Post użytkownika krytykującego Mastercard na Twitterze”,”title”:”Post użytkownika krytykującego Mastercard na Twitterze”,”class”:”media-element file-default”}}]]
[[{“fid”:”39450″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Post użytkownika krytykującego Mastercard na Twitterze”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:”Post użytkownika krytykującego Mastercard na Twitterze”},”type”:”media”,”attributes”:{“alt”:”Post użytkownika krytykującego Mastercard na Twitterze”,”title”:”Post użytkownika krytykującego Mastercard na Twitterze”,”class”:”media-element file-default”}}]]
Źródło: twitter.com/MathisenRoger
W odpowiedzi na negatywne komentarze rzecznik Mastercard w rozmowie z theindependent.co.uk zaznaczył, że „kampania z Neymarem i Messim stanowi niewielką część globalnego zobowiązania firmy do dostarczenia 100 mln posiłków potrzebującym osobom” – czytamy. „Przez ostatnie pięć lat zainwestowaliśmy wiele milionów dolarów w działania ratujące życie” – dodał.
Jak zauważa źródło, piłkarze występujący w kampanii stanęli w obronie Mastercard. „Jestem dumny z bycia częścią tej akcji. To ogromne szczęście, że mogę pomóc w zmienieniu życia tysięcy dzieci” – portal cytuje wypowiedź Messiego. „Jestem szczęśliwy, że mogę dołożyć cegiełkę do tego, by potrzebujące dzieci miały jedzenie i nową nadzieję” – dodał Neymar w oficjalnym oświadczeniu. (jg)
Zdjęcie główne: twitter.com/MastercardLAC