O aferze wokół budowy jednego z mostów w Toruniu pisze na łamach Nowości Marek Nienartowicz. Autor zauważa, że firma promująca inwestycję opracowała strategię, w której pojawiło się wiele bardzo kontrowersyjnych zapisów.
Agencja Wyg International wygrała przetarg na opracowanie strategii promocji mostu.
W związku z licznymi kontrowersjami związanymi z wykupem gruntu pod inwestycję, projektem zajęła się Prokuratura Okręgowa w Gdańsku. Jak pisze autor tekstu, w zapisach odnośnie strategii promocji inwestycji znalazły się kontrowersyjne sformułowania, w których katowicka agencja udzielała rad, jak radzić sobie z przeciwnikami budowy, a w szczególności jak „neutralizować” takich przeciwników, jak np. poseł Antonii Mężydło z PO. W artykule czytamy, że w strategii zalecone jest kwestionowanie rzetelności grupy, czy zwrócenie się o pomoc do zaprzyjaźnionych dziennikarzy. Zarówno prezydent Torunia, jak i pracownicy agencji nie komentują całej sprawy. (mk)