piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościKontrowersyjne marki

Kontrowersyjne marki

Czy Kubę Wojewódzkiego łączy coś z Tadeuszem Rydzykiem, zastanawia się TVN24. Otóż tak, odpowiadają badacze z Young&Rubicam Brandy. Łączy ich siła marki, „są wyraziści, a przez to rozpoznawalni”.

Firma badawcza przebadała 1300 marek obecnych na polski rynku, podzielonych na 95 kategorii. „Wyniki tego badania są często bardzo kontrowersyjne”, komentuje Marek Staniszewski, dyrektor strategiczny Y&RB. Prowadzi się je pomiędzy kategoriami, co z założenia pozwala porównywać markę konsumencką z marką osób i instytucji, dodaje ekspert. Pozwoliło to badaczom zestawić między innymi takie marki, jak Kuby Wojewódzkiego i radia Maryja. Obie charakteryzują podobne cechy – wysoka wyrazistość, a jednocześnie dość słaba reputacja i kredyt zaufania, informuje TVN24.

„Marka to byt złożony. Składa się na nią cała sfera skojarzeń i symboli oraz doświadczeń konsumenckich”, wyjaśnia Staniszewski. Według niego znaczenie marki opiera się na czterech filarach – wyróżnialności (co w marce jest unikalne), zapotrzebowaniu (stopień, w jakim odpowiada na potrzeby konsumentów), szacunku (jaką ma reputację), wiedzy (stopień zażyłości i doświadczenia konsumenta z marką). „Te cztery cechy w największym stopniu określają, w jakim sposób marka się rozwija, kiedy i dlaczego może tracić i co zrobić by polepszyć jej kondycję”, czytamy w artykule.

Badania pokazują, że najsilniejszą marką jest sama Polska. Względem podobnego badania przeprowadzonego w 2004 roku „Polska jako kraj jest bardziej godna zaufania i stylowa”. Co ciekawe, Unię Europejską postrzegamy jako arogancką, podaje portal. Innym interesującym wnioskiem z badania jest to, że „Adama Małysza szanujemy bardziej niż Kościół Katolicki”, choć temu dwukrotnie ostatniemu względem badań z 2004 roku wzrósł poziom wyróżnialności. (ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj