O kontrowersjach związanych z występowaniem dziennikarzy i prezenterów telewizyjnych w reklamach pisze Ryszard Warta na łamach Nowości. Autor artykułu nawiązuje do sprawy prezentera TVN, który został zawieszony w obowiązkach służbowych, gdyż bez zgody dyrekcji wystąpił w reklamie telewizyjnej. Zwraca uwagę, że dziennikarz jest osobą zaufania społecznego i jego zadaniem jest informować, a nie reklamować.
Tymczasem wielu z nich omija obowiązujące przepisy i zasady. Dziennikarze i prezenterzy udzielają wywiadów, których sponsorzy na zakończenie programu lub artykułu, informują o wykorzystanych w nich meblach czy ubiorach. Wiele takich wywiadów wzbudziło sprzeciw Komisji Etyki TVP. „Naprawdę groźne są kryptorekamy i cichy PR. Niby-obiektywne teksty o tym, że jedna insulina jest be, a druga cacy, niby rzetelne materiały o sporze o ustawę antylichwiarską, niby-prawdziwe testy samochodów” – puentuje autor tekstu.