W najnowszej edycji corocznego badania reputacji amerykańskich korporacji, przeprowadzonego przez firmę Harris Interactive, liczba respondentów uznających wizerunek amerykańskiego wielkiego biznesu za zły lub beznadziejny spadła z 88 do 81 proc. Jednocześnie odsetek respondentów oceniających reputację największych amerykańskich korporacji jako dobrą wzrósł z 12 do 18 proc. Co prawda przytoczone wyniki nie są imponujące, jednak trzeba zauważyć, że w badaniu tym po raz pierwszy od czterech lat odnotowano wzrost liczby osób pozytywnie wypowiadających się o wielkim biznesie.
Prawie 30 tys. respondentów przepytanych w tym roku przez firmę Harris Interactive uznało, że najlepszą opinią cieszy się firma Berkshire Hathaway. W pierwszej piątce najlepiej postrzeganych znalazło się także miejsce dla firm Johnson&Johnson, Google, 3M i SC Johnson. Przeglądając natomiast końcówkę klasyfikacji łatwo można zauważyć, że w gronie najgorzej postrzeganych korporacji znajdują się te będące największymi odbiorcami państwowej pomocy. W ostatniej dziesiątce znalazły się m.in. AIG, Citigroup, Goldman Sachs, Chrysler, General Motors i bank JP Morgan. (ks)
Pełen raport z badania dostępny jest tu.