Podczas noworocznego spotkania prezydenta Koszalina zaprezentowano nową markę miasta. W czasie konsultacji społecznych zdecydowano, że poprzednie hasło „Koszalin Pełnia Życia” zostanie zastąpione nowym – „Koszalin Centrum Pomorza”. Identyfikację wizualną, na podstawie raportu Zespołu ds. Budowy Programu Promocji Miasta, wykonała firma Rio Creativo ze Słupska.
Poprzednie logo znajduje się po lewej stronie, obecne – po prawej
„Chcieliśmy wyrazić tożsamość Koszalina jako młodego duchem, twórczego, otwartego, energicznego i dynamicznego miejsca, które jest w czołówce miast swojej kategorii. Miasta kreatywnego, które przyciąga talenty, ale jednocześnie prezentuje bardzo pragmatyczne podejście do inwestycji i innowacji. Nowe hasło przyjmuje na siebie promowanie prawdziwych zasobów Koszalina, skupiającego w sobie potencjał regionu” – opisują przedstawiciele Rio Creativo.
Nowy logotyp Koszalina nawiązuje kształtem do tarczy herbowej miasta. Z niej pochodzi również kolorystyka – połączenie ciemniejszej czerwieni i dwóch odcieni niebieskiego. Według Rio Creativo, znak graficzny prezentuje też sobą „pomorskość” i „centralność”.
Słupska agencja reklamowa zaprojektowała dodatkowo system miejskich elementów nawigacyjnych oraz wewnętrzne i zewnętrzne oznakowanie budynków. Celem było wprowadzenie większego ładu w przestrzeni publicznej miasta. „Zaproponowaliśmy koncepcję lekkich elementów, opartych na ikonografii, prostej typografii i dobrych jakościowo materiałach” – pisze Rio Creativo.
Cała komunikacja wizualna ma ponadto charakter parasolowy – „koncepcja przewiduje miejsce na budowanie komunikacji spółek miejskich, obszarów aktywności miasta czy nawet poszczególnych osiedli”. (mp)