sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKP rozstrzygnęła przetarg i wybrała trzy agencje. Przedstawiciele firm komentują warunki współpracy

KP rozstrzygnęła przetarg i wybrała trzy agencje. Przedstawiciele firm komentują warunki współpracy

Kompania Piwowarska rozstrzygnęła przetarg na obsługę PR jej sześciu marek. Zwyciężyły Publicon, Q&A Communications i Tailor Made PR.  Żadna z wymienionych agencji nie jest członkiem ZFPR.

O przetargu KP ogłoszonym  w listopadzie 2014r  zrobiło się głośno, kiedy to połowa z 12 zaproszonych agencji odmówiła wzięcia w nim udziału,  krytykując warunki oferty.  Postępowanie oprotestował także ZFPR, który publicznie wezwał firmę do unieważnienia przetargu i rozpisania go na nowo. Wczoraj wspólnie z KP, ZFPR poinformował, że chce ukonsytuować nowe warunki przetargowe.

Do tej pory w sprawie przetargu KP głos zabierały ZFPR i agencje, które nie wzięły udziału w postępowaniu. Dziś poprosiliśmy także o komentarz przedstawicieli zwycięskich firm. Szymon Sikorski, Publicon, Marta Polakow, Tailor Made PR, Przemysław Wojak, Q&A Communications dla PRoto.pl komentują, jak przebiegała komunikacja z KP.

Jutro ukaże się także wywiad z Aleksandrą Zarychtą-Kuzalską, kierownikiem ds. PR marek z Kompanii Piwowarskiej. (mw,ks)

Szymon Sikorski, prezes zarządu Publicon

Przetarg był bardzo transparentny. W tym przypadku nie było więcej pracy do wykonania, niż przy innych przetargach. Kryteria też były bardzo konkretne, trzeba było przygotować pomysły kreatywne dla 3 brandów. Co więcej, agencje miały dużo czasu na przygotowania, prezentację mieliśmy 1,5 miesiąca po przesłaniu briefu.

Jeśli każdy przetarg  byłby tak dobrze przygotowany, byłoby fantastycznie. Często nie ma dobrego briefu, klient sam nie do końca wie, co chce robić. A Kompania Piwowarska od samego początku doskonale wiedziała, co chce zrobić i bardzo dobrze przygotowała się do konkursu. Gdy zgłosili się do naszej agencji zapytałem, dlaczego zapraszają nas do konkursu. Odpowiedzieli, że sprawdzili, które agencje są nagradzane, ale także przepytali dziennikarzy, z którymi agencjami im się najlepiej współpracuje.

 Marta Polakow, Account Manager, Tailor Made PR

Pierwszą rzeczą, jaką zrobiliśmy po ogłoszeniu warunków przetargu była rozmowa z Kompanią Piwowarską o naszych wątpliwościach. Głównie dotyczyły one wymagań ze strony KP i dużego wysiłku intelektualnego z naszej strony, jakiego klient oczekiwał. Po spotkaniu z przedstawicielami KP okazało się, że pewne rzeczy widzieliśmy inaczej i inaczej to zinterpretowaliśmy. Ta rozmowa pomogła nam rozwiać wątpliwości, dokładnie zrozumieć, czego się oczekuje od firm startujących w przetargu.  Warto zwrócić uwagę, że ciężko oczekiwać od klienta, że wybierze agencję bez zlecania jej żadnych zadań. To był nietypowy przetarg, z nietypowymi zadaniami, ale w naszej ocenie pozwalający ocenić, jakie są realne kompetencje agencji, w czym się dana agencja specjalizuje, jaki rodzaj komunikacji jest jej najbliższy. Myślę, że warto też podkreślić, że w kolejnych etapach procesu przetargowego zostały wyznaczone terminy, w  których otrzymywaliśmy odpowiedzi na nasze pytania, więc mogliśmy sprawnie doprecyzować niejasne kwestie.

Przemysław Wojak, Managing Partner, Q&A Communications

Jesteśmy z Kompanią Piwowarską od wielu lat. Po tym przetargu to dalej jest nasz klient i bardzo się z tego cieszę. Ten przetarg nie różnił się znacząco od kilku innych przetargów Kompanii,  w których wcześniej braliśmy udział.

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj