Kancelaria Prezesa Rady Ministrów poprosiła spółki Skarbu Państwa o informacje na temat wydatków na cele marketingowe i promocyjne – twierdzi gazeta.pl. Źródło weszło w posiadanie kopii pisma rozesłanego do firm podległych premierowi Mateuszowi Morawieckiemu.
Z dokumentu wynika, że spółki miały do 15 listopada 2018 roku udostępnić informacje o wydatkach na cele marketingowe, komunikacyjne, wizerunkowe i sponsoringowe od 2017 do 2018 roku. KPRM pytał o wysokość kwot przeznaczanych na promocję produktów i usług, działania wizerunkowe, CSR i PR, komunikację korporacyjną czy inwestorską. Prosił też o opis wydanych środków z podziałem na typ mediów.
KPRM chce wiedzieć, kim byli zleceniobiorcy i beneficjenci działań podmiotów Skarbu Państwa – czytamy na gazeta.pl.
Pracownik jednej ze spółek, do której dotarła prośba z KRPM, w rozmowie ze źródłem wyraził zdziwienie, że jego firma jest zmuszana do udzielania takich informacji jednemu akcjonariuszowi, a nie wszystkim. „Wygląda to tak, jakby pan premier bardzo pilnował swojego wizerunku” – przyznał rozmówca gazeta.pl. (mp)
Czytaj też: Ile KPRM wydaje na PR i marketing?