„Dobry pomysł ma wielu ojców… Zarejestrowany może być tylko jeden!” – pod takim hasłem rozpoczął działalność Krajowy Rejestr Utworów. Jego twórcą jest Tomasz Pawłowski. Rejestr jest przeznaczony dla pracowników mediów, reklamy i public relations, którzy mogą dzięki niemu zabezpieczyć przed plagiatem dzieła i pomysły swoje lub swoich klientów.
Firma zajmuje się głównie monitoringiem prawnym zarejestrowanych utworów, pośredniczeniem w sprzedaży praw autorskich, prezentowaniem zasobów Rejestru w Banku Utworów on-line, oraz prowadzeniem negocjacji handlowych z zachowaniem pełnej anonimowości autora do momentu podpisania umowy, chyba że autor zarządzi inaczej.
Na stronie wortalu www.kru.pl został uruchomiony Bank Utworów on-line. Jest to baza elektroniczna, której zasoby będą stanowiły utwory, podzielone na kategorie branżowe. Jak mówi Pawłowski: „Darmowa prezentacja utworów nadawcom, producentom telewizyjnym i radiowym, wydawnictwom oraz agencjom reklamowym i Public Relations ma na celu ich powszechne opublikowanie w myśl ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Bank stanie się szybko giełdą utworów, a zarazem forum opinii”. W projekt zaangażowanych jest 6 osób, z kolejnymi 10 KRU podejmie współpracę do końca lutego 2007 roku. (kk)