Lotnisko w Krakowie zaprezentowało swój nowy znak graficzny. „Nowe logo realizuje filozofię nowoczesnej marki, doskonale oddając biznesową drogę, podejście i dojrzałość krakowskiego lotniska” – czytamy w komunikacie.
Nowy symbol zaprezentowano podczas konferencji prasowej.
Źródło: twitter.com/KrakowAirport
Zmiana znaku w przypadku krakowskiego lotniska jest związana z zarządzaniem portem i kooperacją z klientami, co z kolei spowodowane jest ewolucją rynku lotniczego, która ma miejsce w ostatnich latach: zwiększa się świadomość klientów, wzrasta dostępność połączeń i narzędzi ułatwiających planowanie podróży. Inspiracją dla projektantów znaku były bryła i elewacja budynku lotniska.
„Bryła budynku była dla nas oczywistą inspiracją i punktem wyjścia przy tworzeniu znaku. W ostatecznym kształcie nowe logo oprócz subtelnego nawiązania do owej bryły zawiera też inne sensy i konotacje, które współbrzmią z aspiracjami Kraków Airport” – tłumaczą Krzysztof Drumiński i Jakub Walkowicz ze studia graficznego 2 code, które przygotowało znak.
W konkursie na nowe logo Kraków Airport brało udział 90 prac. Oceniało je jury, w którym znaleźli się eksperci z branży PR i komunikacji, reklamy i środowiska naukowego (w tym przedstawiciele Akademii Sztuk Pięknych) oraz agencja projektowa, która odpowiadała za nowy terminal i zarząd portu lotniczego.
Poprzednie logo Kraków Airport:
(mb)