„Kraków. Come and Find Your Story” to hasło nowej kampanii promocyjnej realizowanej w Holandii. Jej autorami są Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie (ZOPOT) oraz Urząd Miasta Krakowa – informuje serwis krakow.pl.
Kampania ruszyła w październiku i zakłada emisję spotów promocyjnych w Pathe, największej sieci kin w Holandii. W głównych miastach, takich jak Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Haga czy Eindhoven pojawiły się także billboardy. Działania mające zachęcić do odwiedzenia Krakowa prowadzone są również w internecie – czytamy.
Autorzy projektu chcą dotrzeć przynajmniej do 3 milionów Holendrów – podaje serwis. Liczba ta nie jest przypadkowa. Clear Channel, firma odpowiedzialna za kampanię billboardową zakłada dotarcie do co najmniej 1 mln odbiorców. Spoty poprzedzające wyświetlane filmy w holenderskich kinach ma zobaczyć zaś około pół miliona ludzi – dodaje źródło. Jak czytamy, kampania internetowa, która rozpocząć ma się jeszcze w październiku, trafić ma ponadto do 1,5 miliona adresatów internautów w Niderlandach. Dowiadujemy się także, że działania online obejmują takie media społecznościowe jak Facebook, Twitter czy Instargram. Promocja ma ponadto odbywać się na platformach blogerskich oraz upcoming.nl – holenderskim odpowiedniku popularnego serwisu BuzzFeed – pisze dalej krakow.pl.
Koszt kampanii wynosi ponad 50 tys. euro i pokrywany jest przez budżety Krakowa oraz ZOPOT. Jej finał planowy jest na koniec listopada.
Źródło informuje, że miasto na rynku holenderskim promuje się także na targach turystycznych. Prezentacje, konferencje, wizyty prasowe i tour operatorskie to kolejne jego sposoby na przyciągnięcie Holendrów. W poprzednim roku ich liczba jako gości Krakowa podwoiła się i wyniosła 77 tys. – wspomina Dyrektor Rafał Perłowski z magistrackiego Wydziału Promocji, powołując się na badania Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
W tym roku UMK i POT zorganizowali kilkanaście wizyt branżowych i prasowych. Jak wymienia serwis, m.in. dla takich dzienników jak De Telegraaf, Algemeen Dagblad i De Volkskrant. Źródło zaznacza, że sukces miasta jest prawdopodobny. Wpływ na to ma także otwarcie bezpośredniego połączenia lotniczego z Amsterdamu przez holenderskie linie KLM w maju bieżącego roku. „Stolica Małopolski jest coraz chętniej uwzględniana przez holenderskich touroperatorów w ich ofertach” – czytamy. Krakow.pl wspomina ponadto o wyróżnieniu dla Krakowa w 2014 i 2015 roku. Portal Zoover uznał miasto za najlepszą destynację turystyczną w Europie. Od M!CE&Ravel, branżowego magazynu branży turystycznej Kraków otrzymał natomiast nagrodę trend destynacji 2014 r. (ak)