Kamera na specjalnym wysięgniku, przymocowana do osoby, która spaceruje po Krakowie, a w innym mieście olbrzymi joystick sterujący trasą spacerowicza – to najnowszy pomysł na promocję Krakowa. Wiedeńczycy jako pierwsi mieli okazję zwiedzić Kraków nie wyjeżdżając ze stolicy Austrii. Akcja pod hasłem „Experience Cracow in Vienna” trwała w Krakowie i Wiedniu od 28 grudnia 2007 do 3 stycznia br. Instalacja, która umożliwiła odwiedzającym przeniesienie się w czasie rzeczywistym na krakowski Rynek Główny powstała w wiedeńskim kompleksie galerii i wystaw MuseumsQuartier.
Uczestnicy w trakcie wirtualnego zwiedzania zaskakiwani byli animacjami przygotowanymi na trasie kamery: pozdrowieniami od krakowian, poczęstunkami obwarzankiem. Dodatkowo, co godzinę przed krakowską kamerą pojawiał się Lajkonik, który dawał możliwość wygrania weekendu w Krakowie. Jeśli ktoś dostrzegł krakowskiego hejnalistę, otrzymywał w prezencie zaproszenie na kolację w Krakowie. W przerwach w zabawie, Austriacy mogli też zobaczyć film promocyjny o mieście.
Celem multimedialnego wydarzenia zatytułowanego „Experience Cracow in Vienna” było wzmocnienie wizerunku Krakowa jako miasta kultury i technologii.
Produkcję wydarzenia realizuje Urząd Miasta Krakowa. Wsparciem koordynacyjnym zajmuje się agencja 180° Public Relations (Grupa Leo Burnett Warszawa), we współpracy z wiedeńską agencją public relations, Noack & Partner. Obie działają w sieci Manning, Selvage & Lee. Pomysł wydarzenia oraz kreacja materiałów BTL powstały w Leo Burnett Warszawa. (kk)