sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKraków przestaje być KRK. I rezygnuje z logo za 61 tys. zł

Kraków przestaje być KRK. I rezygnuje z logo za 61 tys. zł

Będzie nowa identyfikacja, tym razem autorstwa miejskich grafików – pisze Dziennik Polski.

W 2012 roku prof. Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa, podpisał rozporządzenie o nowej identyfikacji wizualnej stolicy Małopolski. Ówczesna koncepcja miasta zakładała, że zamiast nazwy zdecydowano posługiwać się skrótem – KRK. Uzasadnienie koncepcji? Pokazanie, że Kraków to miejsce tradycji i kultury, a także „napięć twórczych”. Zmiany logo nastąpiły w tym samym czasie, to zmiany personalne – czytamy dalej.

Czytaj także: „Logomania” w Polsce. Czy każdy samorząd musi mieć logo?

Magdalena Sroka, w tamtym czasie zastępczyni prezydenta Krakowa, została dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jej miejsce zajął Andrzej Kulig, który przystąpił do zmiany, czyli rezygnacji z logo wartego 61 tys. złotych. „Tym razem zamiast rywalizacji twórców postawiono na własne siły urzędu – nowe logo zaprojektowali miejscy graficy. Usunięto znak »KRK« i zastąpiono go pełną nazwą miasta z zamykającą je pionową linią – »KRAKÓW« – czytamy.

 

Urzędnicy uzasadniają, że nie ma mowy o marnotrawstwie pieniędzy. Nowy znak oparto w dużej mierze na założeniach opracowanego w 2012 roku Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta – dodaje autor. (mw)

Czytaj również: Czy istnieje przepis na logo idealne? Wywiad z Marcinem Wolnym, dyrektorem kreatywnym i partnerem zarządzającym w agencji Studio Otwarte

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj