„Jedną z najważniejszych zmian jest ogromny wzrost znaczenia zwykłych ludzi, jako wiarygodnych źródeł informacji” – mówi o zmianie modelu komunikacji i wizerunku Polski Richard Edelman w wywiadzie dla Rzeczpospolitej. Edelman podkreśla, że brak zaufania do rządu i biznesu wpłynął na obniżenie wiarygodności tradycyjnych źródeł informacji. Według niego, „coraz większe znaczenie ma komunikacja między zwykłymi ludźmi”. Fakt ten powoduje, że firmy dbające o wizerunek powinny zająć się jego kreacją nie tylko na zewnątrz przedsiębiorstwa, ale również starać się o polepszenie postrzegania miejsca pracy wśród pracowników.
Edelman informuje także o przeprowadzonych ostatnio przez jego firmę badaniach na temat naszego kraju. Powiedział, że „wizerunek Polski pochodzi sprzed 25 lat”, a dla wielu ludzi Polska to przede wszystkim kraj „Solidarności”, Stoczni Gdańskiej i przemysłu ciężkiego. Mówi, że Polska powinna kreować wizerunek promując dobre polskie firmy i wybitne osobowości. „Wiem, że polskie siatkarki odnoszą duże sukcesy. Wykorzystajcie to.” – radzi. Zaznacza jednak, że praca nad zmianą starego i kreacją nowego wizerunku może potrwać około 3-5 lat.