„Dobry insight to podstawa, ale to emocje ożywiają neurony. Nie wiesz jak wyróżnić? Kreatywne aplikacje mogą pomóc” – piszą Gabriela Rakowska i Damian Tokarczyk na łamach Marketingu w Praktyce.
Autorzy cytują wyniki styczniowego badania National Center for Biotechnology Information. Wynika z niego, że średni czas utrzymania uwagi internaty to 8 sekund. Jak czytamy, „internauta nie znosi nudy” natomiast „ po ciężkim dniu pracy zazwyczaj pragnie jedynie relaksu”. Dlatego marki stawiają na aplikacje z grami. Z danych comScore wynika, że na całym świecie w gry online gra 700 mln osób.
W tekście padają dwa przykłady aplikacji stworzonych na potrzeby marek: gry towarzyszącej kampanii launchingowej nowego modelu Volkswagena oraz aplikacji dla marki BOLS, dzięki której użytkownicy Facebooka mogli „zmrozić” widoczną na ekranie butelkę, dmuchając w komputerowy mikrofon.
„Oryginalne wykorzystanie technologii w połączeniu z doskonałą kreacją to przewaga aplikacji wobec tradycyjnych metod komunikacji w internecie. W wirtualnym świecie memów, postów i tweetów kreatywne aplikacje angażują na dłużej. Umiejętnie dostosowując kreację do najnowszych trendów technologii z aplikacją masz szansę stworzyć całkowicie nowy wymiar w postrzeganiu indywidualnych właściwości produktu i wyróżnić markę spośród gigabajtów informacji” – czytamy. (ks)