Załamanie w branży reklamowej nastąpiło w 2009 roku, nadal jednak rynek reklamy odczuwa jego skutki. A wraz z nim media.
Kryzysowi w branży marketingowej i płynącym z niego zagrożeniom dla mediów poświęcone było kolejne spotkanie z cyklu debat dotyczących relacji między światem mediów a biznesem. W jego trakcie Fundacja Obserwatorium Zarządzania i AM Art-Media zaprezentowały wyniki badania dotyczącego współpracy firm i mediów.
„Trudną sytuację mediów szczególnie mocno widać na rynku tradycyjnej prasy – z ostatnich danych wynika, że w sierpniu łączna sprzedaż dziesięciu największych gazet ogólnopolskich spadła o 10,9 proc. w stosunku do ubiegłego roku” – zaznaczył Krzysztof Piątek z AM Art-Media. Jak dodaje, zwolnienia rozpoczęły czołowe koncerny medialne, Agora, TVN czy Presspublica.
Zdaniem ponad 75 proc. ankietowanych klienci rewidują budżety i strategie marketingowe. Dwóch na trzech respondentów doświadczyło korygowania budżetów w zeszłym roku. 30 proc. jest natomiast zdania, że sytuacja na rynku reklamy jeszcze się pogorszy. (ks)