Zawodowo Natalia Knap, jako specjalistka ds. internetu, związana jest z bankiem PKO BP. Prywatnie – jest narzeczoną dyrektora zarządzającego agencji interaktywnej OS3 Multimedia. Jak informuje Puls Biznesu, to właśnie tej firmie bank powierzył przeprowadzenie internetowej kampanii reklamowej jego nowych kont.
Pierwszy przetarg na agencję interaktywną PKO BP miał rozstrzygnąć na początku 2010 roku. Od marca tego roku w pracach komisji przetargowej uczestniczyła Natalia Knap – wtedy nowozatrudniona specjalistka ds. internetu. Nie zasiadała ona w komisji, doradzała jej jednak jako ekspert z działu marketingu banku. Przetarg ów został ostatecznie unieważniony w kwietniu. W maju złożono jednak wniosek o jego ponowne rozpisanie – tym razem z Knap w składzie komisji przetargowej. Była ona jej członkiem do czerwca, gdy zainteresowanie wzięciem udziału w procedurze wyraziło OS3 Mutlimedia. Natalia Knap poinformowała wtedy o potencjalnym konflikcie interesów – i została wykluczona z komisji.
Pierwotnie przetarg miał doprowadzić do wyłonienia zarówno agencji interaktywnej, jak i butiku kreatywnego, który miał ją wspomagać. Wobec przedłużającej się procedury PKO BP postanowiło jednak, że najpierw wybierze butik kreatywny, a dopiero później agencję. Dzięki tej decyzji, według informatorów Pulsu Biznesu, pierwszej wybranej firmie przypadłaby większość internetowego budżetu kampanii. A na same media bank zarezerwował 61,9 mln złotych.
W styczniu 2011 roku jako pierwszą firmę bank wybrał OS3 Multimedia. Dopiero w kwietniu wyłoniono główną agencję interaktywną, którą zostało K2. Jak tłumaczy dyrektor zarządzający OS3 Marcin Maj, o wyborze jego agencji decydowała „jakość strategii i kreacji, a nie cena, więc Natalia nawet nie miała możliwości przekazania mi jakichkolwiek wrażliwych informacji, które mogły wpłynąć na wynik przetargu”. Jak dodaje Maj, ostre negocjacje dotyczące stawek świadczą o tym, że OS3 nie było w żaden sposób uprzywilejowane. I zapewnia, że z narzeczoną w domu nie rozmawia o pracy. Mimo to, na dwa dni przed ogłoszeniem wyników przetargu, Natalia Knap na swoim koncie na Facebooku już informowała o tym, że „OS3 poszukuje do działu strategii”.
Jak przyznaje rzeczniczka banku Elżbieta Anders, Knap nie powinna tak postąpić. „Uznajemy, że o ile Natalia Knap dochowała procedur zgłoszenia konfliktu interesów, to podzielamy wątpliwości Pulsu Biznesu i zmienimy wewnętrzne przepisy tak, by uwzględniały również tego typu sytuacje” – zaznacza Anders. (ks)