niedziela, 27 października, 2024

Kryzysowy sukces?

Czy możliwe jest takie zarządzanie kryzysem, które przyniosłoby firmie korzyść? Na pytanie to stara się odpowiedzieć Marcjanna Krotoschak, autorka artykułu w Głosie Wielkopolskim. Opisując przykłady sytuacji kryzysowych kilku przedsiębiorstw, przedstawia różne reakcje zarządów i ocenia ich skuteczność. Krotoschak dosyć szczegółowo opisuje przypadek kryzysu z 2005 roku w Constarze (Grupa Animex), kiedy do mediów przedostała się wiadomość o sprzedawaniu przeterminowanych wędlin. Przedstawia kolejne etapy postępowania zarządu firmy: „Constar nabrał wody w usta. Pierwszą konferencję prasową zwołano dopiero po pięciu dniach. Przedstawiciele firmy przyszli na nią całkowicie nieprzygotowani”.
Autorka zauważa jednak zmianę strategii zarządzania kryzysowego i podkreśla, że chwilowe milczenie i błędy popełnione w pierwszych chwilach nie oznaczały upadku firmy. „Constar zmienił procedury kontrolne, a nowa produkcja ruszyła pod specjalnym nadzorem sanitarnym”.

W artykule przytoczono też przykład poznańskich Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego, które od lat są w kryzysie, a spółka nie wypłaca regularnie wynagrodzeń. Przedsiębiorstwo poza innymi działaniami naprawczymi, zdecydowało się na wynajęcie agencji CN Public Relations, której zadaniem było wspieranie komunikacji firmy z otoczeniem w najtrudniejszym dla niej momencie. Jednak po trzech miesiącach współpracę zerwano, a sytuacja kryzysowa nie została rozwiązana. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj