sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKsiążka „Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej” już dostępna

Książka „Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej” już dostępna

Na początku października 2016 roku ukazała się książka pt. „Event Marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej” autorstwa dr Piotra Jaworowicza i dr Magdaleny Jaworowicz.

Na publikację składają się trzy główne części. Pierwsza dotyczy umiejscowienia event marketingu w nowoczesnej kompozycji narzędzi Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej. Druga, zawierająca przykłady organizacji wielkich wydarzeń na świecie na przestrzeni wieków, odnosi się do definicji „eventu” i „event marketingu”, cech tego kanału komunikacji, a także jego skuteczności i efektywności. Trzecia część natomiast to charakterystyka polskiej branży eventowej i opis kluczowych dla niej zawodów takich jak event manager czy event communications managera.

„W nowoczesnym zarządzaniu marketingowym kluczowe miejsce zajmuje integracja: potrzeb klienta, wartości marki i instrumentów komunikowania. To podejście streszcza się w idei nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej, w której, obok mediów tradycyjnych i nowych, istotne miejsce zajmuje event marketing – stosunkowo nowe narzędzie komunikacji, dobrze uzupełniające dotychczasowy katalog ZKM” – zaznacza Piotr Jaworowicz.

 

 

„Eventy zawdzięczają swoją popularność przede wszystkim temu, że są miejscem niezwykłych spotkań konsumentów i marek, podczas których powstają unikalne możliwości: zaprezentowania produktów w działaniu, przedstawienia świata wartości marki i zaproszenia do niego konsumenta. Stanowią również platformę komunikacji, która stwarza przestrzeń do funkcjonowania mediów i daje możliwość produkowania atrakcyjnej treści” – dodaje Magdalena Jaworowicz.

W książce znalazły się również wypowiedzi prawie 40 ekspertów-praktyków specjalizujących się w event marketingu i komunikacji marketingowej m.in. dyrektorów i kierowników działów marketingu, właścicieli agencji eventowych, event managerów i event communications managerów, dyrektorów i strategów z domów mediowych, redaktorów naczelnych mediów branżowych, dyrektorów i właścicieli firm świadczących usługi dla branży oraz freelancerów.

„Obserwujemy obecnie dwa zjawiska: event jest coraz ważniejszym narzędziem komunikacji, a branża eventowa wyraźnie się profesjonalizuje, zaznacza swoją autonomiczność. Opracowanie „Event marketing w zintegrowanym komunikowaniu marketingowym” jest z jednej strony naturalną konsekwencją, z drugiej, dzięki całościowemu i naukowemu podejściu, dopełnieniem tego procesu. Dopełnieniem niezbędnym, na które czekaliśmy kilkanaście lat” – podkreśla Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl.

Książkę wydało Wydawnictwo Difin. Publikacja dostępna jest na stronie księgarni.

Patronami wydania są: PRoto.pl. Meetingplanner.pl, SBE, SAR, Newsline.pl, Marketing przy kawie, Marketing w praktyce, Marketingowe obserwacje oraz Marketer+.

Autorzy:

dr Piotr Jaworowicz – praktyk i teoretyk marketingu oraz komunikowania.
Kierownik Działu Projektów Eventowych i Mediów Społecznościowych PKN Orlen. Organizator eventów, w których wzięło udział łącznie ponad 700 tys. osób (m.in. Orlen Warsaw Marathon, VERVA Street Racing). Naukowo zajmuje się badaniem komunikacji marketingowej, politycznej i nowych mediów. Autor artykułów oraz książek nt. komunikowania i marketingu.
 
dr Magdalena Jaworowicz – praktyk marketingu, wykładowca, coach, trener wystąpień, copywriter.
Zawodowo odpowiada za komunikację marketingową w japońskiej firmie Omron Electronics. Organizatorka licznych eventów w obszarze B2B (targi, wyjazdy incentive, seminaria). Naukowo zajmuje się komunikowaniem politycznym oraz analizą zawartości mediów. Wykłada zintegrowaną komunikację na UW, USWPS oraz na studiach MBA na Uczelni Łazarskiego. Publicystka, autorka książek o tematyce marketingu.

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj