Na łamach Pulsu Biznesu trwa polemika z artykułem Macieja Grelowskiego, „Nie zasługujemy na taki wizerunek”, który ukazał się w tej gazecie tydzień temu. Ze złą opinią Grelowskiego na temat promocji naszego kraju prowadzonej przez POT-u i PAIiIZ nie zgadzają się Michał Nykowski i Marcin Kaszuba. Jak wynika z polemik żaden z tych autorów nie uważa, aby reprezentowana przez niego instytucja źle promowała Polskę. Obaj jednak zgadzają się z Grelowskim, że nasz kraj potrzebuje dobrej strategii marketingowej.
Michał Nykowski z POT-u podkreśla, że krytyka Grelowskiego jest bezzasadna, ponieważ omawiany przez niego spot reklamowy nie jest „wizerukową kampanią Polski”, tylko „typową kampanią produktową”, skierowaną do Polaków za granicą. A o jego jakości świadczy renoma agencji reklamowej, która wykonała wspomnianą reklamę. Nykowski dodał także, że w reprezentowanej przez niego instytucji dzieje się wiele w celu opracowywania strategii promocji Polski. „Polska Organizacja Turystyczna pozyskuje fachowców. Dokonała audytu strukturalnego wykonanego przez Ernst&Young (…) Wkrótce zwołujemy burzę mózgów z udziałem największych fachowców od marketingu, dotyczącą marki Polski. W ślad za tym otwieramy przetarg na strategię na strategię marketingową Polski w sektorze turystyki”- argumentuje ekspert POT-u.
Natomiast Marcin Kaszuba były wiceprezes PAIiIZ-u podkreśla, że agencja, dla której pracował ma duże zasługi na polu promocji Polski. W latach „2005-07 przeprowadziła jako pierwsza instytucja publiczna dwie globalne kampanie w mediach światowych – m. in. w CNN, BBC, Financial Times, Wall Street Journal i Time Magazine”. Co więcej, we wspomnianych kampaniach PAIiIZ-owi jako pierwszemu udało się pokazać Polskę jako „kraj nowoczesny”, którego „przewagą konkurencyjną jest dobrze wykształcone i głodne sukcesu młode pokolenie”, pisze Kaszuba. A słaba marka naszego kraju to efekt braku strategii promocyjnej, podsumowuje polemista. (ał)