sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKto w firmie powinien zająć się zarządzaniem kryzysowym? Nie tylko PR-owcy

Kto w firmie powinien zająć się zarządzaniem kryzysowym? Nie tylko PR-owcy

Każdej firmie potrzebny jest  jest zespół do komunikacji kryzysowej, składający się co najmniej z czterech osób.  Warto jednak postawić na swoich pracowników, a nie powierzać strategii  prawnikom – czytamy w cision.com.

Dyrektor generalny firmy jest tą osobą, która jako pierwsza powinna otrzymać informację o potencjalnym ryzyku kryzysu.  To on zarządza zespołem i mówi w imieniu firmy. Jako kolejną osobę autor artykułu wymienia dyrektora ds. public relations lub komunikacji. Do jego zadań powinno należeć opracowanie strategii komunikacji z mediami. „Być może dzięki jego wcześniej wypracowanym kontaktom uda się zmniejszyć liczbę negatywnych publikacji” – czytamy dalej. Zazwyczaj dyrektor ds. PR na czas kryzysu przejmuje funkcję rzecznika prasowego. Katie Gaab pisze także o istotnej roli wiceprezesa spółki, który na czas kryzysu powinien przejąć obowiązki dyrektora generalnego i zadbać o komunikację wewnętrzną. To on odpowiada także za przygotowanie pracowników, jak reagować na ciężki moment w firmie. Porady prawnika być może pomoga unikąć dalszych kosztów sądowych, jednak adwokat nie powinien wnikać w strategię korporacji – podsumowuje autorka. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj