Podczas Igrzysk Olimpijskich w Brazylii pojawiają się nie tylko doniesienia o brudnych pokojach czy informacje o sukcesach medalistów różnych dyscyplin (nie tylko tych sportowych), lecz także dziesiątki statystyk. Adweek.com od początku imprezy sportowej sprawdza, jak duże marki radzą sobie w social mediach.
W okresie 8-15 sierpnia zanotowano ponad 80 tys. napomknień o sponsorach Igrzysk w mediach społecznościowych. Adweek.com zauważa wzrost tej statystyki w porównaniu z poprzednim tygodniem imprezy sportowej.
Screen z http://www.adweek.com
Najczęściej wspominanymi markami były Samsung i Coca-Cola. Obok nich na podium znaleźli się kolejno Coca-Cola i Bridgestone. Częściej niż tydzień temu wspominano Toyotę i General Electric, z kolei rzadziej w social mediach pojawiały się Panasonic i DOW – czytamy na adweek.com.
Screen z http://www.adweek.com
Z kolei najpopularniejsze hashtagi należą do Coca-Coli (#thatsgold i #issoéouro). W zestawieniu znalazł się też hashtag Nissana #quemseatreve, kojarzony często z Usainem Boltem.
Screen z http://www.adweek.com
Adweek.com podaje też, które kraje są najaktywniejsze w mediach społecznościowych w kontekście Igrzysk Olimpijskich.
Screen z http://www.adweek.com
Co ciekawe, w zestawieniu statystyk z poprzedniego tygodnia Igrzysk adweek.com podawał m.in. też, że mężczyźni częściej (66,5 proc.) wspominają duże marki w social mediach. Nie zmierzono jednak, czy wzmianki były pozytywne, czy odwrotnie. (mp)