Z artykułu w Dzienniku Gazecie Prawnej dowiadujemy, się, że wśród polskich sportowców najlepiej o swój wizerunek dba koszykarz Marcin Gortat – zawodnik NBA, który mimo ekspresowej kariery w USA nie zapomniał o społecznej działalności w Polsce.
„Jeśli chodzi o świadomość wizerunkową, zdecydowanie przewyższa te wszystkie nazwiska” – o wyższości Gortata nad gwiazdami polskiego sportu zapewnia w artykule ekspert od marketingu sportowego Tomasz Redwan. Jak dowiadujemy się z gazety, Marcin Gortat za tworzenie strategii działań w Polsce zabrał się w 2007 roku, gdy tylko został graczem NBA. Niewiele później powstała fundacja i spółka MG13, zajmująca się sprzedażą wizerunku Gortata. Jak zastrzega zawodnik Orlando Magic, cały dochód spółki przekazywany jest na konto fundacji. To właśnie przez pryzmat jej działalności, czyli pracy z młodzieżą, akcji społecznych i wspierania talentów, ma być postrzegany koszykarz. Choć jak zauważa Filip Kenig, prezes fundacji MG13 „Gortat ciężko pracuje, spala się, a efekty są skromne. Brakuje mu wsparcia mediów. Dzieciaki na pewno korzystają na tym więcej niż Gortat, może tylko radość po obu stronach jest taka sama”. (ks)