„Wchodzimy w okres świąteczny, a więc czas, by uczynić zadość amerykańskiej tradycji doszukiwania się liberalnych niegodziwości w sezonowych produktach” – pisze z przekąsem Liam Stack z The New York Timesa. Jak podaje autor, obiektem krytyki są, ponownie, kubki sieci kawiarni Starbucks.
Marka stworzyła spot, w którym przekonuje, że święta mają dla każdego inne znaczenie (ang. „the holidays mean something different do everyone”). To w nim zaprezentowała nowe kubki, których dekoracja zawiera tak znane motywy jak na przykład choinka – zwraca uwagę autor. Krytycy jednak stwierdzili, że Starbucks wykorzystuje pojemniki na kawę, by promować homoseksualizm.
Na jednym z ujęć spotu Starbucksa widać dwie trzymające się za ręce kobiety. Mimo że ich status jest trudny do ocenienia w tak krótkim czasie – podkreśla autor – to krytycy, za serwisem BuzzFeed, który zwrócił na to uwagę, uznali, że reklamowany kubek jest przez to „totalnie gejowski” (ang. „totally gay”) – czytamy.
Na kobiece złączone ręce zwróciły uwagę inne media. Historię opisał na przykład Fox News, który wykorzystał wypowiedzi krytyków Starbucksa i przy okazji zarzucił BuzzFeedowi, że opisał swoją hipotezę o rzekomej promocji homoseksualizmu jako fakt. Stacja informacyjna przyznała też, że sieć kawiarni nie udzieliła jasnej odpowiedzi, o co chodzi w spocie – czytamy na nytimes.com.
Starbucks napisał jednak do Timesa w e-mailu, że konsumenci mogą sami zdecydować, o czym będą mówiły ich kubki. „Umyślnie zaprojektowaliśmy pojemniki w taki sposób, by klienci mogli nadać im własne znaczenie poprzez dodanie kolorów i ilustracji” – stwierdziła Sanja Gould, rzeczniczka marki.
„Tegoroczne, ręcznie rysowane kubki pokazują momenty celebrowania świąt z ukochanymi – kimkolwiek by oni nie byli” – dodała. (mp)