sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKulejący PR korporacyjny

Kulejący PR korporacyjny

SGH wraz z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami przeprowadziło doroczne badanie „Rekrutacja i wizerunek pracodawcy”, podaje portal nowoczesnafirma.pl. Wynika z niego, że większość firm ma problemy ze zrekrutowaniem odpowiednich pracowników, a także z utrzymaniem najbardziej wartościowych ludzi w firmie.

Badanie przeprowadzone w lutym na próbie 342 polskich dużych instytucji pokazuje, że „aż 89 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracowników”. Brakuje przede wszystkim specjalistów, czyli „pracowników samodzielnych, posiadających dużą wiedzę i kompetencje w wyspecjalizowanych obszarach”. O tym problemie sygnalizuje w badaniu aż 44% menadżerów, dyrektorów personalnych, czytamy na portalu nawoczesnafirma.pl.

Poważnym problemem jest także utrzymanie w firmie pracowników, za co, jak sugerują cytowani specjaliści, odpowiada brak programu PR-u wewnętrznego. „Co czwarta badana firma posiada długoterminową strategię w zakresie kapitału ludzkiego”. Dlatego zdaniem Haliny Frańczak, dyrektora marketingu i PR w Deloitte poza motywowaniem pracowników wyższymi wynagrodzeniami, „głównym wyzwaniem dla menadżerów jest tworzenie systemu zarządzania talentami”.(ał)

Więcej na stronie

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj