środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKultura pracy zależy od menedżera

Kultura pracy zależy od menedżera

Pieniądze przeznaczone na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa i działania promocyjne nie pomogą, gdy firmą zarządza nieporadny menedżer – czytamy w Rzeczpospolitej.

Zdaniem Pauliny Zaręby, autorki artykułu, na reputację przedsiębior­stwa ma wpływ wiele czynników, spo­śród których coraz większą rolę odgrywa kultura organiza­cji. „I tu zaczyna się wizerunek firmy, którą tworzą menedżerowie” – dodaje. „Dlatego dobierając zespoły, a przede wszystkim menedże­rów, należy kierować się ich wiedzą i kompetencjami w danej dziedzinie, nie zapo­minając jednak o tzw. kompe­tencjach miękkich, w tym sprawdzając ich umiejętności komunikacyjne. Wpływają one bowiem nie tylko na postrze­ganie pracodawcy wewnątrz organizacji. W perspektywie długofalowej przekładają się na wizerunek firmy na ze­wnętrz” – komentuje w rozmowie z dziennikiem  Paweł Smardz, dyrektor Departamentu Rekrutacji, Wynagro­dzeń i Relacji Pracowniczych w BankuBPH. Oprócz korzyści, menedżer może jednak zniszczyć długo wypracowaną strategię. „Zbyt dużo nie­kontrolowanych uprawnień kadry menedżerskiej oraz brak monitorowania efektów ich posiadania, przyczynia się do wielu patologicznych zja­wisk organizacyjnych” – zauważa Anna Sarowska-Gierasimowicz, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.

Na funkcjonowanie przed­siębiorstwa, a co za tym idzie – pracę menedżerów znacząco wpłyną też zmiany demogra­ficzne. Jak czytamy, spadek liczby osób w wieku produkcyjnym spowoduje wzrost konkurencyjności o najlepszych specjalistów. A gra, w opinii autorki, jest warta świeczki. „Odpowiednio prowadzona polityka firmy w tym zakresie bezpośrednio wpływa na pozyskiwanie najlepszych specjalistów z branży, zmotywowaną i zadowoloną kadrę, czy niższą rotację, co w dużej mierze prowadzi do przewagi konkurencyjnej i większej efektywności przedsiębiorstwa” – podsumowuje Zaręba. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj