Jednym z ciekawszych – i zawodowo pełnym wyzwań obszarem komunikacji kryzysowej jest współpraca agencji PR z klientem, gdy dojdzie do najgorszego. Wydaje się, że światy klienta (korporacje, instytucje publiczne) i agencji PR ciągle za mało się przenikają. Wina za ten stan rzeczy z pewnością leży po obu stronach. Agencje PR nadal są najbardziej widoczne głównie poprzez pryzmat eventów, być może dlatego, że same najchętniej w tym obszarze się specjalizują. Klienci zaś, często z niewiedzy, nie myślą o angażowaniu agencji zewnętrznych w przypadkach wymagających np. przekazania bardziej poufnych informacji. Dlatego, gdy ktoś pyta „Czy znacie jakąś dobrą agencję PR?” to możemy być pewni, że w podtekście pytania chodzi o agencję eventową….
Jest wiele obszarów działalności biznesowej, gdzie światy klienta i agencji PR mogą się znacznie skuteczniej przenikać – z obopólna korzyścią. Sytuacje kryzysowe – z całą gamą możliwości (bo tak należy na to patrzeć z punktu widzenia biznesowego), które kreują, np. analizy, szkolenia, przygotowanie właściwych strategii, briefingi i symulacje, wsparcie logistyczne i komunikacyjne, by wymienić tylko kilka – są takim właśnie wspólny terytorium. Potrzeby w tym zakresie po stronie klienta są olbrzymie i będą rosły w najbliższych latach. Klient jednak w wielu przypadkach kryzysowych zmuszony jest radzić sobie sam. Często z własnej winy.
Zbyt często klienci zgłaszają się do agencji PR – a agencje oferują pomoc klientowi – już po tym, jak kryzys wybuchnie. A przecież mogłyby zawczasu ostrzec klienta przed nadciągającą nawałnicą i pomóc mu się do niej przygotować, a w ten sposób pomóc mu przejść przez burzę bez większych strat. Agencje zapewne nie chcą być „posłańcem złych wiadomości”, aby klienta nie zrazić. A tymczasem profesjonalne doradztwo, jak uniknąć problemów, często bez specjalnych ze strony klienta nakładów, przynieść może obopólne korzyści.
Zbigniew Lazar
Już 24 września
Komunikacja w kryzysie:
co zrobić, gdy nam klimat nie sprzyja
Sprawdź program szkolenia – TUTAJ
Zapisz się na szkolenia – TUTAJ
Szkolenie odbędzie się w Warszawie
Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Zapraszamy!